תמורת כ-15 מיליון ש”ח: “טבע אדיר” עוברת למשפחת אלבז

חברת הקנאביס הותיקה "טבע אדיר" המנוהלת על ידי חברת "קנאמדיק" השתחררה השבוע מכבליה כשביהמ"ש פסק כי 46% ממניותיה שהיו בידי המייסדים פאני קולין ואבי סממה יועברו לבעלי השליטה בני משפחת אלבז תמורת 14.7 מיליון ש"ח, זאת בתום הליך BMBY שנערך בין הצדדים

שופט ביהמ”ש המחוזי בלוד יעקב שפסר פסק השבוע כי 46% מחברת הקנאביס טבע אדיר המנוהלת על ידי חברת קנאמדיק יעברו מידיהם של מייסדי חברת טבע אדיר, אבי סממה ופאני קולין, לידי מייסדי חברת קנאמדיק משפחת אלבז, המחזיקים ב-52% מהחברה המשותפת, וזאת בעבור 14.7 מיליון ש”ח, כפי שנקבע בתום הליך BMBY (מעין מכירה פומבית).

הפרשה החלה בסכסוך שנתגלע בין הצדדים במסגרתו הגישו סממה וקולין תביעה לבית המשפט. במהלך הדיונים הוסכם כי כדי להפריד בין הצדדים ימונה מומחה חיצוני, רו”ח יהודה ברלב, שיפקח על פעילות החברה עד היפרדות הצדדים ויהיה אמון על הליך ה-BMBY. במהלך בדיקתו קבע את שווי החברה על 56-69 מיליון ש”ח.

לטענת סממה וקולין, למרות הסיכום בבית המשפט הם לא קיבלו לידיהם את כל המידע הנדרש לצורך הערכת שווי החברה ומשכך, לטענתם, לא יכלו להעריך את שווי החברה אותו העריכו בסכום גבוה יותר ולכן גם סירבו להשתתף ב-BMBY ואף לא הופיעו לישיבת הסיכום בה אמורים היו הצדדים לסכם את הפרטים ולהיפרד.

בתום ישיבת הסיכום בה סממה וקולין לא השתתפו כאמור, מסרה משפחת אלבז הצעה בגובה 14.7 מיליון ש”ח עבור מניותיהם של סממה וקולין, בעוד שסממה וקולין לא הגישו הצעה כלל. בהתאם קבע רואה החשבון ברלב כי ההצעה של אלבז תתקבל ומסר את החלטתו לביהמ”ש.

קנאמדיק (טבע אדיר)
מתקני חברת קנאמדיק (טבע אדיר) במושב פתחיה שבמרכז הארץ (תמונה באדיבות החברה)

סממה וקולין טענו בפני ביהמ”ש כי הסכום שנקבע על ידי רואה החשבון ברלב במסגרת הליך ה-BMBY בו השתתפו כאמור רק האלבזים, בשווי של כ-14 מיליון ש”ח שאמורים לשקף 46% ממניות החברה, לא מתכתב עם הערכת שווי החברה הכללי שנקבע כאמור על ידי אותו רו”ח ברלב בכ-60 מיליון ש”ח.

ביהמ”ש לא קיבל את הטענות, דחה את כל ההאשמות שהטיחו סממה וקולין במשפחת אלבז לאורך ההליך כולל האשמות בעבירות פליליות לכאורה וקבע כי ההליך התנהל כשורה וכי יש לדחות את טענותיהם של סממה וקולין לגבי היעדר בדיקה, אי העברת מסמכים, חריגה של רואה החשבון מכתב המינוי והליך ה-BMBY.

השופט קבע כי התובעים סממה וקולין הם אלו שלא שיתפו פעולה ולא התנהלו בהתאם להחלטות המומחה וכי הם כן קיבלו את כל המידע הרלוונטי והגישה למסמכים, מכירות, גנטיקה, רשיונות, חוזים ופרטים כספיים שחסרו להם. “קשה להשתחרר מהרושם שרצון התובעים במסמכים נוספים אינו רצון כן ואמיתי,” קבע.

לפיכך פסק השופט כי קביעת המומחה עומדת בעינה והוציא צו בימ”ש לפיו יעברו מניותיהם של סממה וקולין לידי משפחת אלבז בעבור 14.7 מיליון ש”ח וכי בנוסף לכך, התובעים, סממה וקולין, ישאו בהוצאות של הצד השני בסך 50,000 ש”ח. יחד עם זאת, למגזין קנאביס נודע כי סממה וקולין שוקלים להגיש ערעור על פסק הדין לביהמ”ש העליון.

על פי דוחות החברה נראה שהפעילות תחת הנהלתו של מנכ”ל החברה יורם אוחיון הביאה לשיפור, שכן לראשונה בשנת 2020 הגיעה החברה לרווח תפעולי של כ-2.7 מיליון ש”ח לאחר הפסדים של כ-2.4 מיליון ש”ח בממוצע ב-2019 וב-2018. במקביל נרשמה גם עלייה חדה בהכנסות, מ-7 מיליון ב-2018 ו-11 מיליון ב-2019 עד כ-17 מיליון ב-2020. בחציון הראשון של 2021 הכניסה החברה כבר מעל 14 מיליון ש”ח מה שמסמל גרף עלייה נוסף.

לאחרונה חזרה החברה לשווק את הזנים המצליחים שלה, אמנזיה, דיקיו ודיזל ברצלונה, כמו גם הזן החדש ג’י איי קליפורניה, וזוכה להצלחה בשוק לאחר שהסכסוך גרם להאטה בהתפתחות החברה. מנובמבר 2019 עד מאי 2020 החברה נאלצה לגדל בחוות חיצוניות בגלל הסכסוך המשפטי ורק ממאי 2020 החלה הרצת החווה החדשה. ביוני 2021 חזרה החברה לספק תוצרת איכותית מהחווה.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר